عاجل
الخميس 28 مارس 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

أول حوار بعد الزواج.. هاجر أحمد: عندي 9 إخوات.. وهكذا تعرفت على زوجي

نيوز 24



أدلت الفنانة هاجر أحمد، بعدة تصريحات خلال استضافتها ببرنامج "معكم" للإعلامية منى الشاذلي، وذلك في أول ظهور لها بعد زواجها.

وفيما يلي يقدم "نيوز 24" التصريحات التي أدلت بها هاجر أحمد خلال الحوار:

- حكايات بنات قريب من قلبى أوى وكنت بقعد على الورق كلمة كلمة وحكايات بنات جالى كنت مسافرة برة مصر وكان ناقص 10 أيام وارجع كلمونى قالوا لى فى مسلسل الجزء الرابع عاوزينك معانا فيه قلتلهم ابعتولى الورق أشوفه.

- أنا عشت فى طنطا ومدرستى كانت فى طنطا واحنا 9 أخوات وأول ما بابا اتوفى إخواتى نزلوا القاهرة عشان شغلهم ونزلنا كلنا سوا عشان نبقى مع بعض وأنا بتعود وبتأقلم بسرعة وخلصت ثانوية عامة ودخلت فنون مسرحية عشان حبتها وخلصت آداب علم نفس عشان أهلى.

- اتعرفت على أحمد الحداد عن طريق الأهل وتقدم لي بعدها بيوم وقالي عايز اتجوزك.. ومن طبيعة شخصيتي التفكير كتير ولكن النصيب حكم ووافقت في يوم واحد.

- موضوع الزواج جاء بسرعة ولم أعيش فترة خطوبة طويلة عشان أعلن عنها وأعلنت عن كتب الكتاب مرة واحدة وعرفته عن طريق أهلى واتجوزنا على طول و وفقت في يوم على الزواج على طول بعد الراحة النفسية وصلاة الاستخارة ووافقت مرة واحدة.

- كان لدى تحفظات شديدة جدا على شريك حياتي، ولازم اختار شريك حياتى بعناية شديدة وهو بعيد تماما عن مجال الفن خالص وأنا قافله على حياتى الشخصية جدا و الناس كلها اتخضت لما شافوا صور الزواج و باركوا ليا.


- شاركت في حفل كأس الأمم الأفريقية دون أي شروط، وكنت فخورة به، وكنت حاسة إني بعمل عمل وطني رهيب، وكل أصحابي في الخارج كانوا بيشوفوا الحدث وكلموني، وكنت فخورة جدًا وأنا بقدمه.