عاجل
السبت 04 مايو 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

خالد الغندور: حسام حسن "مجرم"

خالد الغندور و حسام
خالد الغندور و حسام حسن

تعجب الإعلامي خالد الغندور، من التعامل مع حسام حسن المدير الفني لفريق المصري البورسعيدي، وذلك في تدوينة له عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الاجتماعي "فيس بوك".

وكان حسام حسن قد اعتدى على "مصور" خلال مباراة فريقه أمام غزل المحلة، الأسبوع الماضي، في إطار لقاءات الجولة الرابعة والثلاثين والأخيرة من الدوري الممتاز.

وقال الغندور في تدوينته: "حسام حسن اتحبس في سجن طرة ومحاكمة عاجلة يوم السبت عشان ضرب واحد لابس مدني شتمه بأمه في ماتش كورة وطلعت في التلفزيون أصل فيه ناس عملت كده كثير بس ما طلعتش في التلفزيون وفيه ناس طلعت في التلفزيون بس ما راحوش سجن طرة".

وتابع: "غريبة ده حسام طلع مجرم وأنا مش عارف".. على فكرة أن بفهم في القانون وممكن جدًا القضية تستمر ويخرج بضمان محل إقامته وخصوصًا أنه مش هيهرب وعنده ماتش مع الإسماعيلي".

وأضاف: "من حق وكيل النيابة اختيار ما يريد لأن القانون أعطاله الحق وأنا ضد ما فعله حسام وهو اعتذر وضد اهانة كرامة أي مواطن بس اتمني الجميع يكونوا أمام القانون زي بعض وإن العدل يسود بين الجميع ولو ده حصل مع حسام يبقي يحصل بعد كده مع اتخن تخين بعد كده ومش هتكلم عن قبل كده لأن الأمثلة قبل كده كثير اوي وربنا يهدينا جميعا".