ads
ads
ads
رئيس مجلس الادارة رجــب ر ز ق
رئيس التحرير سامي خليفة
ads

من سيفوز؟.. قصة معركة باتمان في حلوان

الإثنين 04-07 - 04:32 م
نيوز 24
اشتعلت وسائل التواصل الاجتماعي، بأحاديث عن مسابقة للكشف عن أحد أساطير الأبطال الخارقين "باتمان"، وذلك في مدينة حلوان بالقاهرة.

وفي تعليقه على تلك المسابقة، كشف الكاتب والباحث والمؤرخ محمد أمير، رأيه وكذلك أسباب ظهور تلك المسابقة.

وكتب عبر حسابه على موقع "فيس بوك": "القصة ابتدت ببوست بين اتنين صحاب عادي في فضاء الفيسبوك، واحد بيقول على نفسه إنه باتمان على الله كده، قام واحد صاحبه رد عليه قاله إنه كداب وإنه هوا باتمان الحقيقي، قام واحد تالت داخل في الزيطة وقال إنه هوا باتمان الحقيقي".

وأضاف: "بدأت خناقة في الكومنتات، فواحد قرر إنه ينهي الخلاف ده بتعليق ذكي جدا، إن الموضوع ده مش هيتحل غير بطريقة واحدة، إن كل اللي شايف نفسه باتمان ينزل حلوان يوم ١٣ أغسطس الساعة ١١ بالليل واللي يفضل عايش يبقا هوا باتمان الحقيقي".


وتابع: "واحد عمل إيفينت سماه معركة باتمان حلوان الحقيقي عشان اللي رايح يوم ١٣ أغسطس يعمل going وييجي لابس بدلة باتمان وتبدأ المعركة المنتظرة، الموضوع كبر، الناس بدأت تكتر، جروب اتعمل بقا عليه الآلاف، المشاهير بدأوا يتكلموا، ومحمد هنيدي نزل صورته بقناع باتمان وقال إنه هوا باتمان الحقيقي، والقصة بتوسع".

وأكمل: "الموضوع بقا تريند، وكله عمال يقول إنه باتمان الحقيقي، والناس عمالة تشير في بدل باتمان، والبنات عاملين إيفينت مسميينه الباتوومان الحقيقية وعايزين يشاركوا، وفيه ناس عايزة تلبس الجوكر وتنزل على باتمان الحقيقي، وداخلين على عركة غريبة وأجواء محدش فاهم منها حاجة.. أشياء لا تحدث إلا في مصر".


تعليقات Facebook

تعليقات نيوز 24

استطلاع الرأى

في رأيك.. من بطل الدوري هذا الموسم؟