عاجل
الخميس 25 أبريل 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

عملية قلب مفتوح و مياه بيضاء و سماعة اذن بـ "أبواب الخير"

نيوز 24

في حلقة اليوم الاحد من برنامج " أبواب الخير " مع الاعلامي د. عمرو الليثي  باذاعة راديو مصر فى شهر رمضان ، تلقي البرنامج اتصال من احمد مصطفى من الشرقيه محتاج سماعه اذن لزوجته بتكلفه 9 الاف جنيه ، وهو ارزقي باليومية عنده ٣ اولاد ، زوجته مريضه حصلها ضعف في العصب السمعي ونفسها في سماعه اذن عشان تقدر تراعي بيتها واولادها ، و هو ما تكفل به البرنامج .

والفقرة الثانية تلقى الليثى اتصال من عاطف محمد عنده 38 سنة ، محتاج لبنته عملية قلب مفتوح  بتكلفة 80 الف جنيه، عاطف شغال ارزقى وعنده عجز فى رجله، متزوج و عنده ولد وبنتين منهم بنت اتولدت بعيوب خلقية فى القلب ولف بيها على كل الدكاترة وقالوا انها لازم تعمل عملية قلب مفتوح بتكلفة 80 الف جنية و هو ما تكفل به البرنامج .

والفقرة الثالثة والاخيرة تلقى البرنامج اتصال حبيبة سعيد ، محتاجة عملية مياه بيضاء لوالدتها بتكلفة 12 الف جنية ، حبيبة عندها 21 سنة بتشتغل عاملة فى مطعم ، والدها والدتها منفصلين وهى عايشة مع والدتها، ام حبيبة بقالها 4 سنين بتشتكى من عنيها الاتنين وكل الدكاترة قالولها لازم تعمل عملية مية بيضة فى عنيها الاتنين بتكلفة 12 الف جنية، وتكفل البرنامج بتكاليف العملية .

«أبواب الخير» برنامج خدمي خيري يرسم البسمة على وجوه أهالينا ويلبي طلبات المواطنين في شتى محافظات الجمهورية .

ويتلقي مكالمات المستمعين ويحقق لهم أمنياتهم وأحلامهم فزي كل حلقة، ويقدم البرنامج خلال شهر رمضان هذا العام عدد كبير من الشقق، ورحلات العمرة، وأجهزة عرائس، ومشاريع صغيرة، وعمليات مجانية لغير القادرين .

يذاع برنامج "أبواب الخير" على الهواء خلال شهر رمضان يوميًا في الثالثة عصرًا ولمدة ساعة من الأحد الى الاربعاء باذاعة راديو مصر