عاجل
الإثنين 06 مايو 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

"زي كل موسم".. مرتضى منصور يعلن إنسحاب الزمالك من الدوري.. والجمهور يعلق: "هيرجع في كلامه"

مرتضى منصور
مرتضى منصور

في الساعات الماضية، أعلن مرتضى منصور، رئيس نادى الزمالك، الانسحاب رسمياً من مسابقة الدوري وتجميد النشاط الرياضى فى النادى، إلى أن يعرف جريمة مجلس الإدارة، على حد قوله، وذلك على خلفية التحقيقات التي تجريها نيابة الأموال العامة بشأن فتح حساب شخصي باسم أحد أعضاء مجلس الإدارة، وأعقبها إعلانه انسحاب الزمالك من الدوري.





ومن جانبهم، دشن رواد موقع التواصل الاجتماعي "تويتر" هاشتاجًا تفاعلوا فيه مع قرار رئيس نادي الزمالك مرتضى منصور، بعد إعلان نتيه للإنسحاب من الدوري.



عنده عقدة نقص
في البداية، قال محمد صلاح: " الفريق متصدر واللاعيبة بدأت تنسجم وجروس ماشى كويس مع الفريق ومحدش بيجيب سيرتي.. لا بقى يبقى أوقف النشاط الرياضى وأعلن الإنسحاب لأن أنا مرتضى عندى عقدة نقص ومريض".



جعجعه على الفاضي
وقال حساب باسم "الخواجة بيجو": "أنا بقولك أنا هنسحب من الدوري، وأنا بقولك إنت جعجع على الفاضي وهتكمله".



انسحب أكتر من بطولات الزمالك
وبشكل ساخر من قرارات مرتضى منصور المستمرة بالإنسحاب من الدوري، قال مصطفى محمد: "مرتضي منصور إنسحب أكتر من عدد بطولات الزمالك".





إزاي سايبينه رئيس نادي
وقالت رازان أسامة: "والله أنا صعبان عليا الزملكاوية.. والزمالك يعني يا دوب حال النادي بدأ يتعدل وها هيقف على رجله تاني مرتضى يسكت بقى أبدًا.. مش فاهمه هو عنده عقد نفسيه بجد.. الزمالكوية إزاي سايبينه رئيس النادي إزاي بيكسب في الانتخابات حاجه غريبه والله".



هيرجع في كلامه
وعن إمكانية عودة مرتضى منصور في قراره، قالت أمل حجاج: "إبقو صحونا لما تيجى الحته بتاعت أنا هكمل الدوري عشان مصلحة البلد".



بيهزر زي كل مرة
وفي نفس السياق، قالت نيرة سيد: " طب سؤال هو حد عملك حاجة طب دا الدوري لسه مكملش يومين حتي عشان الانسحاب المبكر ده.. طب بطولة أفريقيا ذنبها إيه طب والكنفدرالية إيه ذنبها والبطولة العربية والفلوس هكذا مرتضي منصور يرتاح.. ياجماعه ده بيهزر أكيد زي كل مرة.