عاجل
الخميس 25 أبريل 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

أنا بموت.. ميار الببلاوي تستغيث بعد تعرضها بوعكة صحية شديدة

الفنانة المصرية ميار
الفنانة المصرية ميار الببلاوي

وجهت الفنانة المصرية ميار الببلاوي رسالة استغاثة إلى متابعيها للدعاء لها بالشفاء من وعكة صحية شديدة تمر بها.

 

وعكة صحية لـ ميار الببلاوي


وكتبت ميار منشورًا، عبر حسابها الشخصي بموقع "فيسبوك"، قائلة :" أنا تعبانه أوي بموت من الكحة وتكسير في جسمي وصداع وسخونية".

وأضافت ميار:" الحمد لله طبعا بس دعواتكم بالشفا علشان ورايا شغل كتير ومش بحب أعطل حد يارب انت الشافي المعافي اسألك الشفاء الذي لا يغادر سقما ولك الحمد".

 

 

ومن ناحية أخرى أثارت ميار الببلاوي جدلًا كبيرًا، عبر مواقع التواصل الإجتماعي، بعد تصريحها عن "مايكروبليدينج" للحواجب.


وظهرت "ميار" في الفيديو قائلة: "النهاردة هعمل حاجة فكرت كتير أعملها وكنت خايفة، عشان بقدم برنامج ديني ومذيعة محجبة فيه أسئلة كثيرة عن المايكرو بيلدينج لو بيطلع دم حرام لو مش بيطلع دم مش حرام".

وجاءت التعليقات على الفيديو على النحو التالي: "أيوة بس المفروض نقعد اسبوع ميطولش مية هنتوضأ إزاي؟"، "كده أوفر يا ميار"، "لا حرام لأنه بيطلع دم"، "إنتي مقتنعة باللي بتقوليه" وغيرها من التعليقات.

ميار الببلاوي تقدم برنامج ديني اجتماعي بعنوان "أحلى الكلام" على قناة الشمس.

 

رمضان بتاع الناس الفقراء مش لينا

 


وفجرت ميار الببلاوي تصريحها الجريء فقالت: “لما رفضت تصوير مشاهدي الجريئة مع عمرو عبد الجليل، في رمضان قعدت أعيط، وكنت صغيرة وقتها حوالي 17 سنة، نجلاء فتحي قالتلي بصي يا حبيبتي رمضان ده معمول عشان الناس الفقراء، والناس الأغنياء بيعملوا نفسهم مبياكلوش عشان قدام الناس الفقراء، يعني من الآخر رمضان بتاع الفقراء بس مش بتاع الناس العادية، إحنا عندنا أكل نصوم ليه؟ قالتلي كده عشان كانت عايزاني أصور المشهد، وقالتلي الموضوع مش محتاج أنك تعطلينا، ومافيش حاجة اسمها رمضان.

 

وعبر شاشة السينما قالت إنها قدمت ما يقرب من 6 أفلام فقط، منها "زوجتي والذئب، يا تحب يا تقب، دماء على الثوب الأبيض" وحصلت على العديد من الجوائز، منها جائزة من مهرجان الإسكندرية السينمائي، وجائزة التميز من مهرجان روتردام في هولندا.

وبسؤالها عن سبب عدم نجاحها في حياتها العائلية قالت: "تزوجت 5 مرات، ولم يحالفني التوفيق، لست امرأة عاشقة للزواج، كنت أخشى على ابني محمد من الوحدة، لذا تزوجت 4 مرات بشكل سريع، خوفا من أن يتقدم بي قطار العمر، وأعجز عن إنجاب أخ أو أخت لمحمد، والتسرع في اتخاذ قرار الزواج وراء الفشل".