عاجل
الجمعة 03 مايو 2024
رئيس مجلس الادارة
رجب رزق
رئيس التحرير
سامي خليفة
الرئيسية القائمة البحث

حورية فرغلي: واحدة قالتلي شكلك قمر وبعدها وقعت على "السلم"

لحظه سقوط حورية فرغلي
لحظه سقوط حورية فرغلي

تصدر اسم الفنانة حورية فرغلي، التريند على محرك البحث "جوجل"، وذلك بعد سقوطها على "السلم" في حفل ملكة جمال مصر، ومرور أكثر من 21 عام على تتويجها بهذا اللقب، والذي أقيم مساء أمس السبت بإحدى الفنادق الشهيرة.

 

سقوط حورية فرغلي علي السلم


وقالت حورية فرغلي في تصريحات صحفية :" أنا تعرضت لموقف غريب للغاية أثناء تواجدي في مهرجان ملكة جمال مصر".

وأضافت حورية " واحدة قالتلي شكلك قمر وبعدها على الفور تعرضت للسقوط علي السلم ".

وأكدت حورية فرغلي أنها بصحة جيدة. وقدمت الشكر لكل من سأل عنها.

 


سقوط مفاجئ لحورية فرغلي


تعرضت الفنانة حورية فرغلي، لموقف محرج أثناء حضورها حفل مسابقة ملكة جمال مصر، والمقام حاليا في فندق تريومف لاكشري بالتجمع الخامس، بحضور مجموعة كبيرة من نجوم الفن.

 

وسقطت حورية فرغلي بشكل مفاجئ خلال صعودها على السلم، ولكنها لم تتعرض لأي إصابات.

 

وخطفت حورية فرغلي الأنظار بظهورها في المسابقة مرتدية فستان أسود عليه بعض الورود الحمراء، مع لمسات بسيطة من المكياج الهادئ، وتركت شعرها المموج العنان على ظهرها، فكانت إطلالاتها رائعة.

 

وتحضر حورية فرغلي لمجموعة من الأعمال تعود بها لجمهور بعد غياب بسبب فترة مرضها، حيث أشارت إلى أنها تحضر حاليًا للمشاركة في مسرحية وفيلم جديدين خلال الفترة المقبلة.


حورية فرغلي أنا مؤمنة بقضاء ربنا

 

ومؤخرا، كشفت الفنانة حورية فرغلي تطورات وضعها الصحي بعد خضوعها مؤخرًا لعملية استئصال الرحم.

 

وقالت حورية فرغلي في لقاء مع ET بالعربي: "أنا مؤمنة بقضاء ربنا، ومن صغري وأنا عارفة أن عندي ورم في الرحم وعارفة أن دي وراثة، شالولي الرحم والورم كان لازق في كل حتة وقعدوا خمس ساعات يفكوه".

 

وأضاف: "حاسة بنفسي أحسن بكتير وعندي طاقة ومش تعبانة وباكل كويس لإن الورم اللي على الرحم كان مأثر عليا، ودي مش أول مرة أخضع لعملية، عملت عملية شبه دي وأنا عندي 30 سنة وكان عندي 7 أورام والدكتور قال لي قدامك 10 سنين وبالمساعدة تقدري تحملي ولما تخلفي وأنا بولدك هشيل لك الرحم، وما أتجوزتش خلال المدة دي".

 

وتحدثت حورية فرغلي عن حلم الأمومة قائلة: "عمري ما مسكت بيبي ولما مسكتها حسيت وكإني بتكلم مع بنتي، وفي آخر الكلام قلت لها هسميكي حورية، وكنت بتكلم من قلبي، وكان نفسي أجيب بنت وده حلمي طول عمري، ومش عارفة إيه ممكن يعوض الإحساس ده، خاصة إن الحاجة الوحيدة اللي كانت ممكن تفرحني هي إني أجيب بيبي".

 

ووجهت حورية رسالة للفتيات قائلة: "الجمال مش كل حاجة، لو أنتي جميلة الناس هتقول واو زي القمر، ولكن لما ياخدوا عليكي هيشوفوكي عادية جدا، واللي بيعيش فعلا هو إنك تتجوزي ويكون عندك ولاد، ودي الحاجة اللي ندمانة عليها".

 

واختتمت: "لو رجع بيا الزمن هتجوز للإن هو ده اللي كان هيعيش لي، أصل مين هياخد باله مني وهيحبني بشكلي ده غير جوزي اللي مش عارفة هو فين دلوقتي وإن شاء الله يظهر".